Kotä Newsletter
Subscribe to our email newsletter for new releases and project updates. About one e-mail a month. Подпишитесь на наши новости о релизах и проектах. Примерно одно письмо в месяц.

Field Recording LAB 2020
TERIBERKA

Gleb Glonti
A new event in the Field Recording Labs series for sound artists and musicians working with the sounds of the environments.

The third release of the Laboratory is an expedition to a fishing village on the shores of the Barents Sea from February 3 to 5, 2020.

The sounds of the endless Arctic space and the whisper of the tundra at the edge of the Earth in front of the Arctic Ocean.

Curators:

Idea, implementation — Gleb Glonti — sound artist, curator, general producer of the Kotä music company, and Experimental Music and Art (EMA) Expo.

Local curator and guide — Slava Krasnov — musician and author of the electroacoustic project Jasnazima.

Hosts:

Fridaymilk, independent project and curating group.

http://fieldreclab.com/

Новое событие серии Лабораторий полевых записей для саунд артистов и музыкантов, работающих со звуками окружающей среды.

Третий релиз Лаборатории — это экспедиция в суровый рыбацкий поселок на берегу Баренцева моря с 3 по 5 февраля 2020.

Звуки бескрайнего арктического пространства и шепот тундры на краю Земли перед лицом Северного Ледовитого океана.

Кураторы лаборатории:

Идея, реализация — Глеб Глонти — звуковой художник, куратор, генеральный продюсер музыкальной компании Kotä и Experimental Music and Art (EMA) Expo.

Локальный куратор и гид проекта — Слава Краснов — музыкант и автор электроакустического проекта Jasnazima.

Организаторы лаборатории:

Независимая проектная и кураторская группа Фрайдеймилк.

http://fieldreclab.com/
43
VARIOUS ARTISTS
FIELD RECORDING LAB 2020 TERIBERKA
Digital
noosa — raunioina
Abandoned buildings, broken promises,
Blinding snowstorms, crushing waves, —
Digital glitches, and chaos, —
Underneath, the melancholy
of loss, and decay.

Yet somewhere, there is
a time after us.

jasnazima — snowballs at 30 meters per second

This composition is entirely composed of samples recorded during the functioning of the laboratory, the synthesizers are also been recorded with the use of a sampler. I often rely on the practice of creating instruments from field recordings. Working with melody and harmony in this manner seems to be more rewarding.

bad junior — frl

Personally, this composition is close to the test in the psychologist's office, the results of which show a high level of anxiety.

I wanted to add melancholy, inspired by the beauty of northern landscapes, but this overturned into an existential horror with elements of melodrama. It is hardly surprising, acknowledging the fact that from all the records collected in the laboratory, the most ominous and uncomfortable ones were selected. The composition is based on a sample of silence, which was cut from the dense darkness of an abandoned school in Teriberka. It was a pretty eerie experience.

dmtrgrbs — tera teri

I am convinced that all beauty already exists in the surrounding world, it just needs to be noticed, and this is the main artist's role. Therefore, the primary principle in creating this composition was the principle of non-interference in the field of found sounds. The second one is following the general rhythm of the expedition. Beginning gently with a touch of mystery, like a tea ritual, it develops into a stream of vivid emotions.

gleb glonti — dyadya volodya

I focus on the anthropological nature of things. I put people in the first place. While the participants of the laboratory wandered in search of unusual sounds along the cape, where the defense line of the Arctic Circle passed and the cannons of the Second World War were standing, I was lucky enough to record the story of Uncle Volodya. I called it Quiet Flows the Don on rewind, the form of the story is so similar to the history of people who lived in the period between the 20s and the 40s on the territory of the Soviet Union.

As for the performance, in the creation of most of my tracks, I like to imply the approach proposed by Luc Ferrari which is called "presque rien" (almost nothing in French). This means that all work on the composition takes place during the recording and the studio work is almost absent in post-production.
noosa — raunioina
Заброшенные здания сродни нарушенным обещаниям,
Ослепляющие снегом метели, обрушивающиеся массивы волн,
Цифровые искажения и хаос,
Возведенные на фундаменте
меланхолии от ураты, распад.
Где-то после нас существует время.


jasnazima — snowballs at 30 meters per second

Эта композиция полностью составлена из семплов, записанных в ходе работы лаборатории, сэмплер использован в том числе для записи синтезаторов. В своих работах я часто прибегаю к созданию инструментов из адаптированных полевых записей, работа с мелодией и гармонией в таком ключе представляется мне более интересной.

bad junior — frl

Для меня эта композиция близка тесту в кабинете психолога, результаты которого показывают высокий уровень тревожности.

Хотелось добавить меланхолии, вдохновленной красотами северных ландшафтов, но получился почти экзистенциальный хоррор с элементами мелодрамы, не удивительно, из всех собранных в лаборатории записей были отобраны самые зловещие и неуютные. В основе же положен сэмпл тишины, который был вырезан из густой темноты заброшенной школы в Териберке. Это был довольно жуткий опыт.

dmtrgrbs — tera teri
Я убежден, что в окружающем мире уже существует вся красота, ее только нужно заметить, и в этом я вижу функцию художника. Поэтому первым принципом в создани моей композиции стал принцип невмешательства в найденные звуки, а вторым — следование общему ритму экспедиции. Начинаясь спокойно и загадочно, с вечернего чая, она постепенно превращается в бурный поток ярких эмоций.

gleb glonti — dyadya volodya

Я фокусируюсь на антропологической сути вещей. Мне важны люди. И пока участники лаборатории бродили в поисках интересных звуков по мысу, где проходил рубеж обороны Заполярья и стоят пушки времен Второй Мировой, я был достаточно удачлив, чтобы записать историю дяди Володи. Я назвал ее Тихий Дон на перемотке, так похожа эта история в своей форме, на истории людей, живших в период 20х-40х годов на территории Советского Союза.

В исполнении, как и в создании большинства моих треков, мне импонирует подход, предложенный Люком Феррари, который называется «presque rien» (с фр. — почти ничего). Это значит, что вся работа над композицией происходит во время записи, и почти не предполагается работа в студии во время пост-продакшена.
Release date:
Music produced by:

Mastered by:
Curated by:
Photos by:

Cover photo by:
26.10.2020
Joonas Parviainen, Slava Krasnov, Alla Burakova, Dmitry Gorbas, Gleb Glonti
Mikhail Myasoedov
Gleb Glonti
Slava Krasnov, Dmitry Gorbas

Slava Krasnov
Made on
Tilda