Deeppopotamus: "Our music is made up of very heterogeneous elements. For example, along with caring for the timbre component of music, we returned to the idea of a complex rhythm. Probably, such a close look at rhythm also had an ordering effect on us. Conscious overlays of heterogeneous and, in the very broad sense, different materials on top of each other are also our method. We often quote, and the material for quoting can be the most unexpected: Frank Sinatra, Fyodor Chaliapin, Gérard Grisey, Morton Feldman, Gagaku, traditional music of Vietnam, Franz Schubert and Miles Davis and etc. All this galore serves the same purpose — clearing the musical matter and searching for harmony, in the multiplication of heterogeneous elements, in what was called in Ars Nova times the phrase Discordia Concors (harmony out of contradictions, agreement out of disagreements). Stripped but complex structures, their superimposition on each other, and the effect that is born from it — this is how our music should sound — dry and juicy, harmonious and complex!"
Deeppopotamus: «Наша музыка создана из очень разнородных элементов. Например, вместе с заботливым отношением к тембровой составляющей музыки, мы вернулись к идее сложного ритма. Вероятно, такой пристальный взгляд к ритму также оказал на нас упорядочивающее воздействие. Сознательные наложения разнородного и, в самом широком смысле, разного материала друг на друга — также наш метод. Мы часто цитируем, и материал для цитирования может быть самый неожиданный: Фрэнк Синатра, Фёдор Шаляпин, Жерар Гризе, Мортон Фелдман, Гагаку, традиционная музыка Вьетнама, Франц Шуберт и Майлз Дэвис. Эрозия на теле официального искусства и абсурд в его мировоззрении разлагают старые, привычные связи между элементами и порождают новые, порой шокирующие и необычные. Всё это кажущееся изобилие служит одной цели —вычищению музыкальной материи и поиску гармонии, в умножении друг на друга разнородных элементов, в том, что во времена Ars Nova называлось изысканным словосочетанием Discordia Concors (гармония из противоречий, согласие из разногласий). Обнаженные, но сложные, структуры, их наложения друг на друга и тот эффект, который из этого рождается — вот то, как должна звучать наша музыка — сухо и сочно, слаженно и сложно!