Voiced architecture

Brinstaar + Gleb Glonti
The latest collaboration with the architectural bureau LOGIC is focused on the transformation of the visible architectural landscape into a concrete musical composition where the sound becomes the interpreter and the conduit. Each of the four tracks correlates with the key stages of the bureau’s life activity, unleashing the momentary emotions of contact with the particular object. The reference point was the blueprints and architectural models, which were converted into an algorithm in order to compose separate objects of sound and the whole piece.

We now revealing the algorithm for one of the objects from the whole narrative. In this case, it’s Samara Arena.
Сотрудничество с архитектурным бюро LOGIC завязано на преобразовании видимого архитектурного ланшафта в конкретное музыкальное произведение. В работе над произведением опорной точкой являлись чертежи и модели объектов, которые были преобразованы в алгоритм для создания звуковых объектов и композиции в целом.

Мы хотим приоткрыть алгоритм работы с одним из объектов из общего повествования. В данном случае это Самара Арена.
The rhythmic basis of the composition is determined by small architectural forms of the recreational zone. Recreational modules are divided into semantic elements and sonified by the method of convolution. The geometry of the recreational modules sets the timbre and time windows, and the saw oscillators define the timbre filling of these windows. The frequencies of the oscillators are randomly selected from the intervals chart these numbers are multiple of navigation steles numeration (1−9, 2−8, 3−7, etc.).
Малые архитектурные формы рекреационной зоны определяют ритмическую основу композиции. Рекреационные модули разбиты на смысловые элементы и сонифицированы методом конволюции. Геометрия рекреационных модулей определяет тембральные и временные окна, а пилообразные осциляторы отвечают за тембральное наполнение этих окон. Частоты осцилляторов выбираются в случайном порядке из таблицы интервалов, кратных соотношениям чисел в числовых навигационных стеллах (1−9, 2−8, 3−7 и т. д.).
The second type of small architectural forms is in counterpoint with the main rhythmic line and also it’s an addendum.

Второй вид малых архитектурных форм находится в контрапункте с основной ритмической линией и дополняет её.

The melodic part is formed by the sonification of the numerical stele scheme via means of the inverse Fourier transform.

The tempo of the composition is varied in a pseudo-random order, allowing to create a bigger perspective on a multitude of objects and withal to focus attention on small details, simulating one’s ability to glance through space around.
Мелодический слой формируется с помощью сонификации чертежей числовых стелл посредством обратного преобразования Фурье.

Темп композиции варьируется в псевдослучайном порядке, позволяя как окинуть общим «взглядом» множество объектов, так и сконцентрировать внимание на мелких деталях, подобно тому, как движется взгляд человека на большом открытом пространстве.
Release date:
Written by:
Curated by:
Produced by:


Commissioned by:
10.10.2020
Mikhail Myasoedov
Gleb Glonti
Gleb Glonti (Kotä), Andrey Yanshin (Logic)
Logic LLC

Made on
Tilda