38
EKATERINA BAZHENOVA-YAMASAKI
SMDSII
Digital
→ Salt Moist Dust Saliva II

There are two ways to use sound: in one way sound is close to music, however, it is also close to sculpture. In fact, it is not the medium that’s important but that you have a beginning and an end and that you can move around in the space.

Noise is a material aspect of sound. SMDSii is an exploration of noise, space and time — as they are constituted formally through sound as well as through the tangential relations within and between audiences and the practice of listening.

This work continues to build upon my interest in relationships between sound and body. Noise is an essentially relational concept. SMDSii considers the potential of sound to relate to social and spatial. The work proceeds from the understanding that noise gives an opening within space and time, with the potential to transform the connection between audience, environment, and the practice of listening.

If you want to sit, and if you have a beginning and an end — you are immersed in the art of time, like sound or video. If you can move around, you are in the art of space — you are not in front of something, rather you are inside something — a disintegration of sound using spectral processing towards a meditative state.


Ekaterina Bazhenova-Yamasaki based in Los Angeles, California.
She works in the field of interdisciplinary arts, primarily dealing with video, photography, and sound. Ekat has presented work in London, Paris, Berlin, Moscow and Los Angeles.

EBY’s practice forensically explores human behavioural, states of mind and feelings through observing, isolating and analysing emotions over a concentrated period of time. Mixing still and moving image, sculpture, sound and spoken word poetry EBY creates psychologically charged scenarios dealing with human desires.
→ Salt Moist Dust Слюна II заявление:

Есть два способа использовать звук: с одной стороны, звук близок к музыке, но он также близок к скульптуре. На самом деле важна не среда, а то, что у вас есть начало и конец, и что вы можете перемещаться в пространстве.

Шум — это материальный аспект звука. SMDSii — это исследование шума, пространства и времени, так как они формируются формально через звук, а также посредством тангенциальных отношений внутри и между аудиториями и практики прослушивания.

Эта работа продолжает основываться на моем интересе к отношениям между звуком и телом. Шум — это принципиально реляционное понятие. SMDSii рассматривает потенциал звука для связи с социальным и пространственным. Работа основывается на понимании того, что шум открывает пространство в пространстве и времени и может трансформировать связь между аудиторией, окружающей средой и практикой слушания.

Если вы хотите сидеть, и если у вас есть начало и конец — вы погружены в искусство времени, как звук или видео. Если вы можете двигаться, вы находитесь в искусстве пространства — вы не перед чем-то, скорее вы внутри чего-то — дезинтеграция звука с использованием спектральной обработки к медитативному состоянию.

Екатерина Баженова-Ямасаки работает в области междисциплинарного искусства, занимается видео, фотографией и звуком. Практика Екатерины исследует поведение человека, состояние его сознания и чувства посредством наблюдения, изоляции и анализа эмоций в течение концентрированного периода времени. Смешивая неподвижное и движущееся изображение, скульптуру, поэзию звуков и произнесенных слов, Катя создает психологически заряженные сценарии, касающиеся человеческих желаний.


Release date:
Written/produced by:

Mixed by:
Recorded at:

Mastered by:
Design by:
Artwork photo by:
22.05.2020
Ekaterina Bazhenova-Yamasaki
Johan Skugge
King Carl XVI Gustaf Chambers, Stockholm
Mikhail Myasoedov
Ivan Shpak
Ekaterina Bazhenova-Yamasaki
Made on
Tilda