36
PETER KIRN
INTIMACY IN A FLUID WORLD
Digital
Intimacy in a Fluid World is an ode to posthuman love and displacement, unfolding in nonlinear, cyclic form. Solo ambient sounds produce a landscape of unease, fragile unbecomings as metamorphosis to some new possibility.

The title borrows from an essay by futurist and transhumanist Iranian-American F. M. Esfandiary (aka FM-2030 / Fereidoun M. Esfandiar), in his call for new social relations and "mobilia".

In meticulous, organic sound designs and recordings crafted over a span of several years, the album ruminates on fragmentary emotions. The album is a self-portrait in alternative states of emotional being in the midst of future crises, interspersed with lyrical episodes and gender-twisted vocals.

Intimacy in a Fluid World, reveals a more personal, private side of that life in the streams of ever-shifting technology culture.

Intimacy in a Fluid World — это ода постчеловеческой любви и вытеснению, разворачивающимся в нелинейной, циклической форме. Одинокие звуки создают ландшафт неловкости, хрупкости и метаморфозу, ведущую к новым возможностям.

Название заимствовано из эссе иранско-американского футуриста и трансгуманиста Ф. М. Эсфандиари (он же FM-2030 / Fereidoun M. Esfandiar), в его призыве к новым общественным отношениям и «mobilia».

Альбом раскрывает отдельные эмоциивыверенными, но естественными звуковыми структурами и записями, созданными в течение нескольких лет. Intimacy in a Fluid World, представляет собой автопортрет в альтернативных состояниях эмоционального бытия в разгар будущих кризисов, перемежающихся лирическими эпизодами и потусторонними голосами.

Альбом открывает более персональную, интимную сторону жизни в постоянно меняющемся технологичном мире.




Photo courtesy of Rey KM Domurat, Uferlos Studios
PETER KIRN began his trajectory as an electronic composer with classical training in NYC, where he co-founded the first Contemporary Ensemble of The Graduate Center of The City University of New York and worked with choreographers Kathy Westwater and Christopher Williams. Since his move in Berlin in 2011, he has embraced experimental and club music in Berlin, from holding down raunchy techno sets to unexpected interventions (an installation in a Berghain dark room with light artist Gabriela Prochazka, live performances at kinky club night Pornceptual).

His work here absorbs that free-flowing, dreamlike approach to sound, as well as his attention to original work with technology. The electronic music community are likely to have come across his name as the prolific editor of CDM, which dives deep into music and live visual technology news and reflections on its process, or via the collaborative performance laboratories he runs with CTM Festival and other partners, the Music Makers Hacklab.

Питер Кирн начал свою деятельность как композитор в области электронной музыки с классического образования в Нью-Йорке, где он основал свой первый ансамбль современной музыки в городском университете, а также работал с хореографами Кэти Вествотер и Кристофером Вильямсом. После переезда в Берлин в 2011 году, он погрузился в экспериментальную и клубную сцену, в диапазоне от разнузданных техно-сетов до неожиданных интервенций (например, световая инсталляция в Бергхайне в коллаборации с Габриэлой Прочазка или выступления на кинки-вечеринках Pornceptual).

Представленный здесь альбом пропитан этим свободным, призрачным подходом к звуку вкупе с технологическим бэкграундом Питера. Электронные музыканты и визуальные художники могли слышать о нём как о неутомимом редакторе блога CDM, посвященном музыкальным и визуальным технологиям, Так же Питер известен как организатор Music Makers Hacklab — лаборатории с коллективными перформансами на фестивале CTM.
Release date:
Written/produced by:
Mastered by:
Artwork by:
25.10.2019
Peter Kirn
Mikhail Myasoedov
Evgeniy Anfalov
Made on
Tilda